EnglishEnglish
    
8/9/2021 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΗ ΦΟΙΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Ο Σύλλογός μας απέστειλε έγγραφο σε εκπαιδευτικά ιδρύματα, ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς , προκειμένου να λυθούν προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κωφοί και βαρήκοοι φοιτητές και φοιτήτριες ,ειδικά στον καιρό της πανδημίας.

Απόσπασμα του εγγράφου παρακάτω:

 

Είμαστε γονείς κωφών και βαρήκοων παιδιών. Για περισσότερα από 35 χρόνια ο Σύλλογός μας, στηρίζει τα κωφά και βαρήκοα παιδιά και τις οικογένειες τους.

 

Η πανδημία και οι συνέπειες της έχουν δυσχεράνει την πολύ δύσκολη καθημερινότητα των παιδιών μας.

 

Σε λίγες μέρες θα επιστρέψουν στους χώρους του Πανεπιστημίου καθώς τα μαθήματα θα πραγματοποιηθούν δια ζώσης. Αυτό τους χαροποιεί καθώς θα βρεθούν και πάλι στο φυσικό τους χώρο, αλλά συνάμα αγχώνει και προβληματίζει τα παιδιά αφού θα πρέπει να παρακολουθούν τα μαθήματα με τον καθηγητή ή την καθηγήτρια να φορούν την προστατευτική μάσκα. Η μάσκα  δυσχεραίνει την επικοινωνία, καθώς αλλάζει την ένταση και την χροιά της φωνής του ομιλητή και επιπλέον καλύπτει τα χείλη με αποτέλεσμα να μην μπορεί να γίνει χειλεανάγνωση. Ειδικά για τους πρωτοετείς φοιτητές η όλη κατάσταση είναι ιδιαίτερα στρεσογόνος!

 

Παραθέτουμε κάποιες προτάσεις  που θα μπορούσαν να βελτιώσουν την κατάσταση και ευελπιστούμε στη θετική σας ανταπόκριση και συνεργασία:

 

 

  • Να γίνεται χρήση μικροφώνου από τον καθηγητή ή την καθηγήτρια και να υπάρχουν υπότιτλοι που θα προβάλλονται σε οθόνη. Αυτό θα βοηθήσει όλους τους φοιτητές και τις φοιτήτριες καθώς τα περισσότερα μαθήματα πραγματοποιούνται σε μεγάλες αίθουσες ή αμφιθέατρα.

 

 

  • Θα μπορούσε να γίνεται μαγνητοσκόπηση των μαθημάτων και να υπάρχει υποτιτλισμός και τα μαθήματα να είναι διαθέσιμα, ίσως μέσω κάποιας πλατφόρμας.


    • Θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη η παροχή γραπτού υλικού και σημειώσεων των διαλέξεων, έτσι ώστε να καλύπτονται όσα κενά δημιουργούνται. Επιπρόσθετα, να δίνονται γραπτά οι απαντήσεις των ασκήσεων, γιατί τις περισσότερες φορές εξηγούνται προφορικά και δεν γίνονται
    κατανοητές.

 

  • Είναι σημαντικό ,αν γίνεται ,να αποφεύγεται η προφορική εξέταση των παιδιών ,κυρίως κατά τη διάρκεια του μαθήματος ,καθώς λόγω της δυσκολίας κατανόησης του προφορικού λόγου ο φοιτητής ή η φοιτήτρια πιθανόν να μην κατανοήσουν την ερώτηση και να έρθουν σε δύσκολη θέση.

    • Είναι απαραίτητο να υπάρχει ενημέρωση των καθηγητών σχετικά με τις ειδικές
    εκπαιδευτικές ανάγκες των κωφών-βαρήκοων φοιτητών έτσι ώστε να προσαρμόζεται
    αντίστοιχα η διδασκαλία και ο τρόπος εξέτασης. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει
    να ενημερώνονται υπηρεσιακά ,αν συμμετέχει στο μάθημά τους κάποιο βαρήκοο ή
    κωφό άτομο. Να μην χρειάζεται ο φοιτητής ή η φοιτήτρια να ενημερώνουν έναν έναν
    τους διδάσκοντες.

Ένα άλλο ζήτημα  αφορά στην εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των ατόμων που
πάσχουν από σοβαρές παθήσεις σε ποσοστό 5% επιπλέον των θέσεων εισακτέων. Η
διαδικασία πρέπει να ολοκληρώνεται νωρίτερα, καθώς υπάρχει καθυστέρηση στη
έκδοση των αποτελεσμάτων και δεν είναι λίγες οι φορές που χάνεται το ακαδημαϊκό
εξάμηνο. Τίθεται θέμα ανισότητας, καθώς τα παιδιά που συμμετέχουν στις πανελλαδικές ξεκινούν έγκαιρα την ακαδημαϊκή τους σταδιοδρομία.

Η κώφωση είναι μια φαινομενικά αφανής αναπηρία αλλά έχει πολύ σοβαρές
συνέπειες για το άτομο και τη ζωή του. Οι κωφοί -βαρήκοοι έχουν ίσα δικαιώματα με
κάθε άλλο πολίτη.


Για οποιαδήποτε διευκρίνιση και συνεργασία είμαστε στη διάθεσή σας!

Περιμένουμε τις δικές σας προτάσεις.
Παρακαλούμε να απαντήσετε στο έγγραφό μας.

Σας ευχαριστούμε πολύ και ευχόμαστε μια καλή και δημιουργική χρονιά!

 

 

Φωτογραφία από kalhh από το Pixabay

 




Alexandros Sports Center
  • Αρχαιολογικού Μουσείου 28
    54641 Θεσσαλονίκη

  • Τ. 2310-326644
  • F. 2310-326644
  • e-mail : [email protected]

Social Media

active³ 5.3 · IPS κατασκευή ιστοσελίδων · Όροι χρήσης
Login-iconLogin
active³ 5.3 · IPS κατασκευή ιστοσελίδων · Όροι χρήσης