EnglishEnglish
    
30-8-2022 ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΗ ΦΟΙΤΗΣΗ ΤΩΝ ΚΩΦΩΝ -ΒΑΡΗΚΟΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ο Σύλλογός μας απέστειλε έγγραφο σε εκπαιδευτικά ιδρύματα, ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς , προκειμένου να λυθούν προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κωφοί και βαρήκοοι φοιτητές και φοιτήτριες ,ειδικά στον καιρό της πανδημίας.

Αναφέρθηκαν οι δυσκολίες και τα προβλήματα ,κυρίως λόγω της χρήσης της προστατευτικής μάσκας που δυσχεραίνει την επικοινωνία, και έγιναν κάποιες προτάσεις για την επίλυσή τους.

Απόσπασμα του εγγράφου παρακάτω:

Την ακαδημαϊκή χρονιά 2021-2022 γίναμε αποδέκτες των πολύ σοβαρών προβλημάτων που αντιμετώπισαν πολλοί σπουδαστές ,τα οποία εντάθηκαν λόγω της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας . Όπως έχουμε αναφέρει η πανδημία και οι συνέπειες της έχουν επιδεινώσει την πολύ δύσκολη καθημερινότητα των παιδιών μας. Η μάσκα  δυσχεραίνει την επικοινωνία, καθώς αλλάζει την ένταση και την χροιά της φωνής του ομιλητή και επιπλέον καλύπτει τα χείλη με αποτέλεσμα να μην μπορεί να γίνει χειλεανάγνωση. Ειδικά για τους πρωτοετείς φοιτητές η όλη κατάσταση είναι ιδιαίτερα στρεσογόνος! Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που δεν μπορούσαν να συνεχίσουν να παρακολουθούν τα δια ζώσης μαθήματα και ως επακόλουθο δεν μπόρεσαν να επιτύχουν στις εξετάσεις με όσα αυτό συνεπάγεται σε προσωπικό, κοινωνικό και ψυχολογικό επίπεδο.

 

Παραθέτουμε κάποιες προτάσεις  που θα μπορούσαν να βελτιώσουν την κατάσταση και θεωρούμε ότι είναι εφικτό να πραγματοποιηθούν.

 

 

  • Το πιο σημαντικό από όλα ,το οποίο πραγματικά θα βοηθήσει την παρακολούθηση της διάλεξης, είναι η χρήση μικροφώνου από τον καθηγητή ή την καθηγήτρια και η αποτύπωση του λόγου σε υπότιτλους που θα προβάλλονται σε οθόνη. Αυτό θα βοηθήσει όλους τους φοιτητές και τις φοιτήτριες καθώς τα περισσότερα μαθήματα πραγματοποιούνται σε μεγάλες αίθουσες ή αμφιθέατρα. Η τεχνολογία έχει εξελιχθεί σημαντικά και μπορεί να γίνει σύμμαχος στην εκπαιδευτική διαδικασία και το κόστος για ένα τέτοιο λογισμικό δεν είναι απαγορευτικό.

 

 

  • Θα μπορούσε, επίσης, να γίνεται μαγνητοσκόπηση των μαθημάτων και να υπάρχει υποτιτλισμός και τα μαθήματα να είναι διαθέσιμα, ίσως μέσω κάποιας πλατφόρμας.


    • Θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη η παροχή γραπτού υλικού και σημειώσεων των διαλέξεων, έτσι ώστε να καλύπτονται όσα κενά δημιουργούνται. Επιπρόσθετα, να δίνονται γραπτά οι απαντήσεις των ασκήσεων, γιατί τις περισσότερες φορές εξηγούνται προφορικά και δεν γίνονται
    κατανοητές.

 

  • Είναι σημαντικό ,αν γίνεται ,να αποφεύγεται η προφορική εξέταση των παιδιών ,κυρίως κατά τη διάρκεια του μαθήματος ,καθώς λόγω της δυσκολίας κατανόησης του προφορικού λόγου ο φοιτητής ή η φοιτήτρια πιθανόν να μην κατανοήσουν την ερώτηση και να έρθουν σε δύσκολη θέση.

    • Είναι απαραίτητο να υπάρχει ενημέρωση των καθηγητών σχετικά με τις ειδικές
    εκπαιδευτικές ανάγκες των κωφών-βαρήκοων φοιτητών έτσι ώστε να προσαρμόζεται
    αντίστοιχα η διδασκαλία και ο τρόπος εξέτασης. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει
    να ενημερώνονται υπηρεσιακά ,αν συμμετέχει στο μάθημά τους κάποιο βαρήκοο ή
    κωφό άτομο. Να μην χρειάζεται ο φοιτητής ή η φοιτήτρια να ενημερώνουν έναν έναν
    τους διδάσκοντες. Είναι συγκινητικό το ενδιαφέρον και η βοήθεια που έχουν προσέφεραν πολλοί καθηγητές και καθηγήτριες στους κωφούς και βαρήκοους φοιτητές ,όταν ενημερώθηκαν από αυτούς για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν. Παρόλα αυτά θα ήταν πολύ σημαντικό να υπάρχει μια καθολική αντιμετώπιση από την Πανεπιστημιακή κοινότητα.

Αναμένουμε τις ενέργειες των Ανώτατων Ιδρυμάτων

 

 

Φωτογραφία από Mudassar Iqbal από το Pixabay




Alexandros Sports Center
  • Αρχαιολογικού Μουσείου 28
    54641 Θεσσαλονίκη

  • Τ. 2310-326644
  • F. 2310-326644
  • e-mail : [email protected]

Social Media

active³ 5.3 · IPS κατασκευή ιστοσελίδων · Όροι χρήσης
Login-iconLogin
active³ 5.3 · IPS κατασκευή ιστοσελίδων · Όροι χρήσης